کاربرد کفپوش گرانول

کفپوش گرانول

بررسی کاربرد کفپوش گرانول:

کفپوش گرانول همانگونه که از نامش پیدایست از گرانول ساخته می شود در این مقاله به کاربرد این کفپوش پر مصرف می پردازیم.

همانطور که میدانید گرانول‌ها فرم دانه‌ای و یا گوله‌ای پلیمرها هستند. اگرچه گرانول به دلیل شکل ساختاری اولیه چندان مورد توجه عام قرار نمی‌گیرد اما شما با یک مثال فوق‌العاده ساده درمی‌یابید گرانول چه نقش موثری را در زمینه تولیدات صنعتی بازی می‌کند. اگر شما تکه‌های خمیر از هر جزئی مانند نان و یا یک مجسمه در نظر بگیرید، می‌توانید دریابید تکه‌های خمیر با پیوستن به یکدیگر قادر است یک محصول کاربردی و کارآمد خلق کند. یکی از کاربردهای حائز اهمیت گرانول در صنعت پلاستیک محسوب می‌گردد.

همانطور که پیش‌تر اظهار داشتیم، یکی از کاربردهای اساسی گرانول در زمینه استفاده و بهره‌وری مجدد محصولات زائد پلاستیکی به شمار می‌رود. بسیاری از ما می‌دانیم استفاده و مصرف محصولات جدید ملزم به صرف هزینه‌ای زیاد می‌باشد. از این رو ما با صنعت بازیافت مواد پلاستیکی، جانی دوباره به محیط زیست می‌دهیم و از محصولات جدید حاصل از این مواد تجدیدناپذیر مصرف بهینه می‌نمائیم. در ادامه به اختصار کاربردهای گرانول را تشریح می‌نمائیم.

کاربرد گرانول:

همانطور که ذکر کردیم، گرانول بیشتر برای محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین تولیدات حاصل از فرم‌دهی گرانول بازیافت لاستیک‌های رها شده در طبیعت و بلااستفاده می‌باشد. با توجه به هزینه بالای لاستیک‌های نو این تولید می‌تواند تغییر عظیمی را در صنعت تولید و خرید لاستیک ایجاد نماید. لازم به ذکر است که بازیافت مواد پلاستیکی و لاستیکی حاصل از تولید و فرم‌دهی گرانول ملزوم به کیفیت بالای آن نیز می‌باشد. در صورتی که گرانول از کیفیت و ثبات کافی برخوردار نباشد، می‌تواند مشکلات زیادی را در زمینه تولید برایمان پدید آورد و مطمئنا بازخورد خوبی دریافت نخواهیم کرد.

از دیگر کاربردهای گرانول باید به تولید روکش‌های پلاستیکی برای کابل‌های برق اشاره داشت. علاوه بر این، استفاده و بهره‌وری از گرانول منجر به سیر تولیدات عظیم می‌گردد که از آن‌ها باید به دستگاه‌ها و وسایل پلاستیکی مانند تلفن و لوازم التحریر، تجهیزات پلاستیکی نظیر جدول پلاستیکی و تانکر آب پلاستیکی و همچنین محصولات و پوشش‌های PVC اشاره داشت.

یکی از کاربردهای حائز اهمیت گرانول در زمینه تولید کفپوش گرانول می‌باشد که در ادامه به طور کامل به آن می‌پردازیم.

بیشتر ببینید: برای مشاهده انوع کفپوش ها در طرح و رنگ های مختلف روی نوشته کلیک کنید.

کاربرد کفپوش گرانولی:

یکی از پروسه های حاصل از گرانول پلاستیک و گرانول لاستیک به تولید کفپوش گرانولی منجر گردیده است که صنعت تولید و استفاده از آن به شدت در حال گسترش می‌باشد. کفپوش گرانولی دارای کاربردهای بی‌شماری می‌باشد که ما در ادامه آن‌ها را بررسی می‌نمائیم.

۱- فضای باز و زمین بازی

گرانول فضای باز را می‌توان در کفپوش گرانولی خلاصه کرد.

اگر تا به امروز قدم به فضای باز و زمین بازی پارک مجاور منزل خود گذاشته باشید، شاهد یکی از پررنگ‌ترین و در عین حال مدرن‌ترین شکل کاربرد کفپوش لاستیکی گرانولی بوده‌اید. کفپوش گرانولی که امروزه در سطح گسترده‌ای در فضاهای باز و زمین‌های بازی نصب گردیده، به کفپوش فضای باز و کفپوش پارکی نیز معروف می‌باشد.

فضای باز، پارک و زمین بازی از جمله محیط‌های سر بازی هستند که به دلیل مقاومت کفپوش گرانول در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون نظیر وزش باد، بارش باران و برف، سرما و تابش مستقیم نور خورشید، این محصول گزینه مناسبی برای این نوع از فضاها به شمار می‌روند. علاوه بر این، کودکان موجودات کوچک و لطیفی هستند که حین بازی در فضای باز و زمین بازی نیاز به مراقبت و محافظت بیشتری دارند. اینگونه کفپوش زمین بازی می‌تواند به دلیل دارا بودن خاصیت ضربه‌پذیری در جهت محافظت از کودکان استفاده گردد.

۲- کارخانجات و محیط صنعتی

یکی از متداول‌ترین شکل کاربرد گرانول در کارخانجات و محیط‌های صنعتی کفپوش لاستیکی گرانولی می‌باشد.

از این نوع کفپوش‌ها به دلیل استحکام، ثبات و ضربه‌پذیری بالا در کارخانجات و محیط‌های صنعتی استفاده گردیده تا هرگونه ضربه ناشی از ماشین آلات صنعتی گرفته و خنثی شود.

۳- باشگاه

اگر باشگاه رفته باشید، شاهد دستگاه‌های عظیم‌الجثه ورزشی بوده‌اید. گرانول باشگاهی تنها یکی از نتایج حاصل از تولیدات گرانول می‌باشد و میتواند به عنوان مثال به عنوان کفپوش باشگاه بدنسازی استفاده گردد. همانطور که می‌دانید استحکام و ضربه‌پذیری یکی از خواص کفپوش لاستیکی گرانولی می‌باشد که در جهت ضربه‌گیری دستگاه‌های بزرگ و سنگین ورزشی نصب گردیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴- ورودی اماکن اداری و تجاری

یکی دیگر از مصارف بی‌شمار کفپوش گرانولی لاستیکی در ورودی اماکن اداری و تجاری دیده می‌شود. اگرچه کاربرد این موضوع به حال حاضر برمی‌گردد اما به زودی می‌توان شاهد نصب کفپوش‌های گرانولی بر سر ورودی اماکن اداری و تجاری نظیر شرکت‌های بزرگ، پاساژها، مجتمع‌های تجاری و اداره‌جات بود.

۵- مترو

مترو هرروزه ترافیک زیادی از افراد را متحمل می‌شود. از این رو، یک پوشش کفپوش لاستیکی گرانولی می‌تواند از بروز خسارات جدی در طی گذشت زمان پیشگیری نماید.

۶- پشت بام

نصب کفپوش لاستیکی گرانولی در فضای سر باز می‌تواند به عنوان عایق نیز مورد تایید واقع شود. همانطور که قبلا گفتیم گرانول پلاستیک و گرانول لاستیک که به شکل کفپوش لاستیکی دیده می‌شود، در معرض هرگونه شرایط آب و هوایی پایدار و دارای ثبات لازم است.

۷- اتاق و محیط مرتبط با کودکان

یکی از مهم‌ترین استفاده از کفپوش‌های گرانولی لاستیکی به اتاق‌ها و محیط‌های مرتبط با کودکان بازمی‌گردد. کفپوش گرانول لاستیکی به دلیل لاستیک به کار رفته در آن‌ها از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار بوده و همچنین کاملا ضربه‌گیر است. بنابراین، به مصرف رسانیدن این نوع از کفپوش‌های گرانولی امری مهم در جهت حفاظت و نگهداری کودکان در اتاق‌های بازی، کلاس‌های پیش دبستانی و فضای باز مهدکودک به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: ویژگی های کفپوش ورزشی پی وی سی

قیمت کفپوش گرانول:

قیمت کفپوش‌های گرانولی وابسته به طرح، ابعاد و ضخامت آن‌ها بسیار متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید بنا به استفاده و مصرف خود از کفپوش‌های گرانولی دارای قیمت مناسب خریداری نمائید.

رعایت نکات و استانداردهای لازم:

خرید کفپوش‌های گرانولی به هیچ‌وجه آسان نیست.

خرید این نوع از کفپوش‌های لاستیکی نیازمند اطلاعات، رعایت نکات و استانداردهای لازم می‌باشد. کیفیت کفپوش گرانولی لاستیکی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که حین خرید باید به آن توجه نمود. یکی از مسائلی که حین خرید کفپوش گرانولی لاستیکی باید به آن توجه کرد، عدم ریزش گرانول‌های سطح آن می‌باشد. ریزش و نچسبیدن گرانول موجود در کفپوش گرانولی نشان دهنده از عدم کیفیت لازم است.

3.8 (75%) 4 votes
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب مدیر سایت

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

    همین حالا سفارش دهید