۶ ویژگی کفپوش ورزشی

کفپوش ورزشی

بررسی ویژگی های کفپوش ورزشی:

کفپوش ورزشی پی وی سی یکی از پر مصرف ترین و پر طرفدار ترین کفپوش ها برای استفاده در سالنهای ورزشی و باشگاهها محسوب می شود. کفپوش پی وی سی ورزشی را براحتی می توان هم در سالنهای ورزشی چند منظوره که اتفاقا در ایران بسیار متداول می باشند مورد استفاده قرار داد و هم می توان از این کفپوش برای استفاده در سالنهای باشگاه های خاص مانند سالنهای بدنسازی و فیتنس و … استفاده نمود.

در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین ویژگی های کفپوش ورزشی را، که سبب شده این کفپوش ها گزینه ای مناسب برای استفاده به عنوان کفپوش ورزشی جهت بکارگیری در سالن های اختصاصی یا به عنوان کفپوش سالن چند منظوره ورزشی باشند را، مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

کفپوش ورزشی، کفپوشی چند منظوره:

کفپوش ورزشی یکی از بهترین کفپوش ها برای استفاده در سالنهای ورزشی سرپوشیده و یا اصطلاحا ورزشهای سالنی محسوب می شود. این کفپوش، یکی از کفپوش های چند منظوره است که امکان استفاده از آن برای بسیاری از ورزشها از فوتسال، والیبال و هندبال گرفته تا تنیس روی میز و بدنسازی و … وجود دارد.

جالب آنکه برای بسیاری از این ورزش ها، کفپوش های پی وی سی ورزشی و مخصوصا کفپوش های فوم دار از سوی فدراسیونهای جهانی ورزشهای مختلف، کاملا مورد تائید قرار گرفته و امکان برگزاری مسابقات در سطوح جهانی و المپیک روی این کفپوش ها وجود دارد.

نکته دیگری که کفپوش پی وی سی ورزشی را برای استفاده در سالن های چند منظوره ورزشی، به کفپوشی بسیار مناسب تبدیل نموده است امکان برگزاری سمینارها و کنسرت های موسیقی و … روی این کفپوشهاست.

دوام بالای کفپوش ورزشی سبب می شود که در شرایط خاص از سالن ورزشی جهت سایر کاربری ها استفاده نمود.

با توجه به اینکه در ایران به دلیل کمبود سالنهای موسیقی و گردهمایی همیشه از سالنهای ورزشی چند منظوره جهت برگزاری سایر مراسمات نیز استفاده می شود.

به همین دلیل استفاده از کفپوش ورزشی در ایران بسیار طرفدار داشته و دارد.

دوام و انعطاف پذیری بالای کفپوش ورزشی:

کفپوش های ورزشی یکی از معدود کفپوش هایی هستند که براحتی در فضاهای ورزشی استفاده های زیادی دارند.

همچنین در آنها از ابزار و لوازم ورزشی با وزن بالا مانند دمبلها و دستگاههای بدنسازی استفاده می شود، مورد استفاده قرار بگیرند.

کفپوش ورزشی ، کفپوشی مقاوم نسبت به سایش و پارگی است.

به همین دلیل دوام بالایی در کاربری های سنگین از خود نشان می دهد.

علاوه بر دوام بالا، کفپوش های پی وی سی انعطاف پذیری بالایی دارند.

هر دو ویژگی یاد شده برای استفاده یک کفپوش به عنوان کفپوش ورزشی بسیار اهمیت دارند.

کفپوش پی وی سی براحتی می تواند تا سال ها شرایط اولیه خود را حفظ کرده و همچنان به عنوان یک کفپوش مناسب در فضای ورزشی کارایی داشته باشد. این در حالی است که کفپوش پی وی سی ورزشی بر خلاف کفپوش های لاستیکی عاری از ماده شیمیایی فتالات می باشد که بصورت معمول در ساخت اکثر کفپوش های لاستیکی وجود دارد. این ماده می تواند اثرات زیانباری را در بلند مدت متوجه ورزشکاران نماید.

کفپوش ورزشی، کفپوشی ایمن:

یکی از مهمترین دغدغه های ورزشکاران اجتناب و دوری از آسیب دیدگی های احتمالی در حین ورزش کردن است.

به عنوان مثال اگر کفپوش مورد استفاده در یک سالن ورزشی ، میزان لغزندگی بالاتر از حد مجاز داشته باشد و یا خاصیت جذب شوک و ضربه پایینی داشته باشد، براحتی می تواند باعث آسیب های جدی به ورزشکاران شود. کفپوش ورزشی در صورت نصب صحیح و مناسب یکی از ایمن ترین کفپوش های ورزشی محسوب می شود. کفپوش پی وی سی ورزشی نسبت به لغزندگی مقاوم است و عکس العمل خوبی در برابر شوکها و ضربه ها از خود نشان می دهد. این مساله، کفپوش ورزشی را به گزینه ای مناسب جهت استفاده به عنوان کفپوش سالن چند منظوره ورزشی تبدیل نموده است.

جذب شوک در کفپوش ورزشی:

یکی از بهترین ویژگی های کفپوش ورزشی، خاصیت جذب شوک در این کفپوش ها میباشد.

این ویژگی مهم کفپوش های پی وی سی، سبب شده که کفپوش های پی وی سی ورزشی گزینه ای بسیار مناسب برای طیف گسترده ای از ورزش های مختلف در گروه های سنی مختلف باشند. این کفپوشها، ضربه ها و شوکهای ناگهانی را بصورتی کاملا موثر جذب نموه و آسیب دیدگی های ورزشی را به خوبی کاهش می دهند.

راحتی تعمیر و نگهداری کفپوش ورزشی:

کفپوش پی وی سی ورزشی کفپوشی مقاوم در برابر رطوبت است .

علاوه بر این نسبت به بسیاری از مواد شیمیایی و مایعات ناشی از تعرق ورزشکاران و … نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

کفپوش وینیل ورزشی عموما دارای یک سطح و بافت غیر خطی است.

نسبت به انقباض و انبساط مقاوم بوده ولی خاک را جمع نکرده و در نتیجه نیاز کمی به تمیز کاری و نگهداری مستمر دارد. این کفپوشها را براحتی می توان شستشو کرده و پس از شستشو نیز به راحتی خشک می شوند. شاید شما هم در حین مسابقات ورزشی مانند والیبال، گروههایی را که در بین ستها و وقتهای استراحت، وارد زمین شده و به سرعت و صرفا با یک تی پارچه ای یا دستمال مرطوب اقدام به تمیز کاری و رفع لکه های ایجاد شده روی کفپوش ورزشی می کنند، را از تلویزیون دیده باشید.

کفپوش وینیل ورزشی دقیقا به همین سادگی تمیز می شود.

قیمت مقرون به صرفه کفپوش ورزشی:

کفپوش پی وی سی ورزشی نیازی به تعمیر و نگهداری های گران و پر هزینه ندارد.

در صورت نصب صحیح و رعایت چند نکته مهم در مورد نگهداری و مراقبت از آنها، عمری حداقل ۱۰ ساله را خواهد داشت. عمر و دوام بالای این کفپوش در کنار در دسترس بودن آن، نصب سریع و راحت و نیز با توجه به اینکه کفپوش های پی وی سی در ایران نیز تولید می شوند، مجموع هزینه های این کفپوش را بسیار مقرون به صرفه می نماید.

این کفپوش ها، برای استفاده در سالن های چند منظوره ورزشی و یا سالن های بدنسازی و … کفپوشی ارزان قیمت محسوب می شود.

قیمت تمام شده آن نسبت به کفپوشهای چوبی و … بسیار پایین تر و ارزان تر می باشد.

باید این نکته را نیز یاداور شویم که، کفپوش های پی وی سی ورزشی بیشتر بصورت رول استفاده می شوند.

اما می توان از انواع تایلی این کفپوش نیز برای استفاده به عنوان کفپوش سالن بدنسازی و یا کفپوش سالن فیتنس و … نیز استفاده نمود.

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب مدیر سایت

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

    همین حالا سفارش دهید