بهترین کفپوش برای حیوانات خانگی

کفپوش برای حیوانات خانگی

مناسبترین کفپوش برای حیوانات خانگی چیست؟

اگر شما هم در خانه یک حیوان خانگی نگهداری می کنید مطمئنا نگرانی ها و دغدغه خاصی برای راحتی و نظافت منزل در نظر میگیرد. یکی از مسائلی که باید به آن فکر کنید انتخاب مناسبترین کفپوش برای حیوانات خانگی است که از نظر نظافت و راحتی دچار دردسر نشوید. به طور مثال اصلی ترین مسئله نگهداری گربه و سگ در آپارتمان ریزش موی بدن آنها است که با سبک زندگی بسیاری از ایرانی ها تداخل دارد! به عنوان مثال اگر از فرش یا موکت در کل فضای منزل استفاده کنید و عادت به زمین نشستن داشته باشید نگهداری حیوان خانگی احتمالا برای شما سخت خواهد بود.

بهترین کفپوش برای حیوانات خانگی:

مسئله دیگر عادت ها و بازی های حیوانات خانگی با اجسام است و شما ترجیحا می بایست کفپوشی را برای خانه خود انتخاب نمایید که در برابر برخی از موارد نظیر کشیده شدن پنجه های حیوانات و ایجاد خراش مقاومت بالایی داشته باشد و هم چنین در بحث های بهداشتی نیز به شما کمک کند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا برای خرید کفپوش مناسب نگهداری حیوانات خانگی مواردی را با هم مرور کنیم.

بیشتر بخوانید: ویژگی های بهترین کفپوش مسکونی کدام است؟

کفپوش سنگ:

یکی از معروف ترین و البته قدیمی ترین کفپوش های خانگی، کفپوش سنگ است که نه تنها در کشور خودمان بلکه در سایر کشور ها نیز استفاده می شود . البته با وارد شدن کفپوش های دیگر نظیر لمینت یا موکت کمی از محبوبیت کفپوش های سنگی کاسته شده است ولی هم چنان انتخاب بسیاری از افراد می باشد. مهم ترین مزیت این کفپوش برای حیوانات خانگی استحکام و دوام بسیار بالای آن در برابر خراش ناشی از پنجه حیوانات است که باعث می شود تا کفپوش شما همواره شیک بودن خودش را حفظ کند. هم چنین نظافت این کفپوش ساده بوده و حیوانات نیز به خوبی می توانند بر روی سطوح آن حرکت کنند.

البته در کنار مزایا، معایبی نیز برای این کفپوش وجود دارد به عنوان مثال در فصل های سرد سال این کفپوش سرما را به شدت منتقل می کند و هم چنین نصب آن نیاز به زیر سازی دقیقی دارد که باعث می شود تا هزینه های جانبی آن بالا رود.

کفپوش سرامیک:

سرامیک شباهت های بسیار زیادی به کفپوش سنگی دارد . کفپوش های سرامیکی نیز در مقابل خراش های سطحی مقاومت بالایی دارند و می توان به سادگی آن ها را تمیز کرد . اما در مقابل امکان لیز خوردن حیوانات در این نوع از کفپوش ها بسیار بالا می باشد و در صورت بروز اسیب به سرامیک های کفپوش ، تعویض و یا ترمیم آنها کار هزینه بر و سختی خواهد بود . هم چنین این نوع کفپوش ها هم مانند کفپوش های سنگی مشکل انتقال سرما را در فصل زمستان دارند که البته می توان با استفاده از یک سیستم گرمایشی مناسب این مشکل را حل نمود.

پارکت های چوبی:

پارکت چوبی یکی دیگر از کفپوش های پر کاربرد در سر تا سر جهان است .

پارکت های چوبی تهیه شده از درختانی مانند بلوط ، افرا ، راش یا گردو از مقاوم ترین پارکت های چوبی ای هستند که در دسترس شما قرار دارند . این نوع کفپوش های مزایای زیادی دارند که می توان به زیبایی و سازگار بودن آنها با محیط زیست اشاره کرد و حیوانات خانگی نیز به خوبی می توانند بر روی این کفپوش ها حرکت کنند. البته عیب بزرگ این کفپوش ها در این است که پنجه حیواناتی مانند سگ یا گربه می تواند آسیب زیادی به آنها وارد کند که البته در صورت وارد شدن آسیب ، کار تعویض و مرمت کفپوش نیز کار سخت و پر هزینه ای خواهد بود. کثیف شدن سطح کفپوش و دیده شدن لکه ها ، دوام کم تر نسبت به سنگی و سرامیکی و هزینه های تولید و نصب بالا از جمله معایب اصلی این کفپوش ها به شمار می رود .

حتما ببینید: زیباترین و با کیفیترین پارکت ها و کفپوش ها 

کفپوش های پارکت لمینت:

این نوع کفپوش ها در حال حاضر در زمره پر طرفدارترین کفپوش ها در جهان به شمار می روند.

از لحاظ ظاهری این کفپوش ها شباهت بسیار زیادی به پارکت چوب دارند با این تفاوت که دوام و مقاومت آنها نسبت به پارکت بیشتر است. به صورت کلی شاید کفپوش پارکت لمینت را بتوان بهترین گزینه برای کسانی دانست که در خانه خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنند. از اصلی ترین مزایای این کفپوش ها می توان به دوام بسیار بالا در مقابله با پنجه حیوانات، قابلیت تعویض آسان، قیمت و هزینه های مناسب، سرمایش و گرمایش مطلوب، شست و شو راحت و بهداشتی بودن کفپوش لمینت اشاره نمود که همه این موارد سبب می شود تا بتوانیم بگوئیم که این کفپوش گزینه ای مناسب برای دارندگان حیوانات خانگی محسوب می شود.

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب مدیر سایت

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

    همین حالا سفارش دهید