پارکت لمینت شیاردار چیست؟

پارکت شیاردار

تفاوت پارکت لمینت شیاردار و ساده چیست؟

پارکت شیاردار یا وی گروو (V-Groove) یک ویژگی ظاهری از پارکت لمینت است که شکل و ظاهر آن بسیار شبیه لمینت واقعی است. انتخاب پارکت لمینت‌های V-Groove دار بستگی به دید و سلیقه‌ی شما دارد. نصب این دسته از پارکت لمینت‌ها مانند لمینت‌های دیگر بسیار آسان می‌باشد. شما این ویژگی از پارکت را می‌توانید در بخش محصولات پارکت لمینت در فروشگاه دیجی پالیزی، فیلتر کنید.

پارکت لمینت چیست؟

رسیدن به پاسخ پارکت لمینت چیست بسیار ساده است.

کافیست با نوع کاربری و جنس ماده استفاده شده آشنایی پیدا کنید. پارکت های شناور یا همان لمینت، از جمع چند لایه ی چوب به یکدیگر تشکیل می شوند. این پارکت ها به گونه ای طراحی شده اند که نیاز به نصب و تثبیت ندارند. در واقع این نوع از پارکت با هیچ نوع از مصالحی به زمین متصل نمی شوند و نصب آنها با استفاده از تنها چند زبانه و شیار های کوچک صورت می گیرد. نگهداری این کفپوش لمینت ها بسیار آسان بوده و اگر از برند و مارک خوبی برخوردار باشند تفاوتی با چوب ندارند.

همچنین شما می‌توانید برای بررسی و آشنایی با برترین برند‌ها به مطلب بهترین برند پارکت لمینت مراجعه کنید.

ساختار پارکت لمینت از چیست؟

پارکت لمینت از ۴ قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

۱- لایه‌ی پوششی: این لایه وظیفه‌ی حفاظت از پارکت لمینت در برابر ضربه و آب را دارد.

۲- کلیک: هر تایل لمینت توسط کلیک هر لمینت به هم چفت می‌شود و دیگر نیازی نیست که از چسب و میخ استفاده کنیم.

۳- لایه‌ی طرح: لایه‌ی طرح توسط دستگاه‌های پیشرفته چاپ می‌شود و به مغز HDF پرس می‌شود، دلیل نام گزاری پارکت لمینت، به این دلیل است.

۴- مغزی HDF: لایه‌ی اصلی کفپوش لمینت از موادی به نام اچ دی اف (high density fiberboard) ساخته‌شده است. متاسفانه در ایران برند‌هایی هستند که پارکت را از مواد MDF ام دی اف (Medium density fiberboard) می‌سازند که از مقاومت بسیار پایینی برخوردار می‌باشد. لایه‌ی طرح یا چاپی لمینت از تنوع بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. کیفیت چاپ بعضی از برند‌ها بسیار بالا و کیفیت بعضی از برند‌ها بسیار پایین می‌باشد. لمینت‌ها با توجه به HDF از ضخامت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند، لمینت‌ هایی که در ضخامت ۶ تا ۱۲ میلی‌متر ساخته می‌شوند شامل مقاومت سایشی AC3 تا AC5 می‌باشد.

پارکت شیاردار (V-Groove) مناسب چه کسانی می‌باشد؟

همانطور که می‌دانید، لمینت یا پارکت لمینت از ساختاری به نام HDF ساخته شده است اما پارکت واقعی از چوب درختان ساخته شده‌اند، پارکت لمینت شیاردار مناسب افرادی است که می‌خواهند کف منزلشان مانند پارکت، یک ظاهری واقعی داشته باشند. البته ظاهر آن بستگی به سلیقه‌ی شما نیز دارد.

لمینت‌های (V-Groove) دار به چه صورت هستند؟

بین هر تایل از لمینت‌ها فاصله‌ای وجود دارد که شباهت بسیار زیادی به پارکت‌های واقعی دارند. برای درک بیشتر از V-Groove می‌توانید به صفحه محصولات واریو کلیک مراجعه کنید.

آیا تمیز کردن پارکت شیاردار راحت می‌باشد؟

بلی! پارکت لمینت‌هایی که دارای V-Groove هستند، همانند سایر پارکت لمینت‌ها بسیار مقاوم هستند و تنها چیزی که برای تمیز کردن آن نیاز دارید، یک طی است. لازم به ذکر است که استحکام این محصولات، بیشتر به تولید و برند آن مربوط است. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب بهترین روش تمیز کردن پارکت لمینت را مشاهده کنید.

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب مدیر سایت

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

    همین حالا سفارش دهید