رنگ سفید در دکوراسیون منزل

دکوراسیون خانه

بهترین استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون خانه :

استقبال از رنگ سفید برای دیوار خانه زیاد است. بیشتر افراد به محض خرید خانه دیوار خانه را سفید می کنند و حتی به رنگ های دیگر فکر هم نمی‌کنند. رنگ سفید جزو رنگ‌های سرد است که ترکیب آن با رنگ‌های گرم و رنگ‌های روشن مانند قرمز در خانه جلوه‌ای بی‌نظیر ایجاد می‌کند. اما همان سفیدی که ممکن است یک اتاق را جادویی کند اتاق دیگری را تبدیل به جایی سرد و بی‌روح می‌کند. مثل تمام رنگ‌های دیگر جلوه‌ی سفید به دما، حس‌وحال، انعکاس نور، سبک چیدمان و سایر چیزهای موجود در اتاق بستگی دارد. اگر از این عناصر برای دکوراسیون خانه صرف نظر کنید می‌بینید که اتاق تبدیل به جایی سفید و بی‌روح می‌شود که انگار روح زندگی در آن جریان ندارد.

اما نگران نباشید و به فکر تعویض رنگ اتاق نیفتید. با رعایت چند نکته می‌توانید رنگ سفید برای دیوار انتخاب کنید و البته اتاقی گرم و سرزنده داشته باشید.

در رنگ سفید برای دیوار نور طبیعی را در نظر بگیرید:

پیش از رنگ کردن اتاق آن را وارسی کنید.

اتاق‌هایی که چندان در معرض نور نیستند و نور ظهرگاهی به آن‌ها می‌تابد نور خاکستری-آبی دریافت می‌کنند که برای اتاق خواب تابستانی، اتاق ورزش یا محل کار مناسب است. در دکوراسیون خانه ، سفید ساده نور رنگ‌های سرد را تنظیم می‌کند و همه‌چیز را در حالتی متعادل نگاه می‌دارد. همین رنگ البته برای اتاقی در مناطق سردسیر مناسب نیست. تاثیر برف و سرما با سفید درون اتاق ترکیب می‌شود و حس سرما را القا می‌کند. در این اتاق‌ها بهتر است سفید را با رنگ‌های گرم و رنگ‌های روشن مانند کمی قرمز، زرد یا نارنجی تلفیق کنید تا نشیمنی مناسب و راحت داشته باشید.

اتاق هایی که از نور مستقیم خورشید بهره نمی‌برند هم به رنگ‌های روشن نیاز دارند.

رنگ‌های روشن یادآور خورشید است، فشار خون را بالا می‌برد و حس ‌و حالی خوب القا می‌کند. تاثیر رنگ بر مغز و روان توسط دانشمندان عصب‌شناس تایید شده است و رنگ‌های گرم در اتاقی که رو به برف و یخبندان است احساس گرما ایجاد می‌کند. اتاق‌های شمالی بیشترین نور را در طول روز دریافت می‌کنند. تابستان یا زمستان اشعه‌های زرد-قرمز خورشید به اتاق می‌تابد. دیوار با رنگ‌های سرد مانند سفید انتخاب مناسبی برای خنک کردن این فضاها هستند.

همچنین می‌توان سفید را با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد و اتاق را از یکنواختی نجات داد. مثلا خاکستری نور وارد شده به اتاق را تلطیف می‌کند و احساس سکوت و آرامش در اتاق را افزایش می‌دهد. البته باید توجه داشته باشید تنها انتخاب رنگ‌های سرد یا رنگ‌های گرم تمام شرایط نور را کنترل نمی‌کند و باید به سایر موارد از جمله کاربری اتاق و مبلمان استفاده شده در اتاق هم توجه کنید.

تاثیر فضای بیرونی بر فضای داخلی در دکوراسیون خانه :

نگاهی به بیرون از خانه بیندازید و ببینید چه چیزهایی جلوی پنجره قرار دارد. برای مثال درختی بزرگ جلوی خانه ورود نور خورشید را کم می‌کند و روی خانه سایه می‌اندازد. در این صورت استفاده بیشتر از رنگ سفید مجاز است. مخصوصا در زمستان که نور آفتاب کم‌رمق و بی‌جان است رنگ سفید داخل خانه این کاهش را جبران می‌کند. اتاق هایی با منظره دریا هم با رنگ سفید معرکه می شوند. رنگ سفید منظره دریا را نزدیک‌تر جلوه می‌دهد و در ترکیب آبی و سفید چشم‌انداز زیبایی ایجاد می‌کند. حسی که بعد از دیدن رنگ می‌گیریم و سرما یا گرما القا می‌کند سبب نام‌گذاری رنگ‌ها به رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم شده است. سفید از رنگ‌های سرد است چرا که یادآور برف و یخ است.

هنگامی که چیزی می‌بینیم با توجه به تجربه‌ها و دیده‌ها و شنیده‌ها احساس به سراغ‌مان می‌آید و رنگ‌هایی مثل قرمز که یادآور شعله آتش هستند حس گرما را ایجاد می‌کنند و جزو رنگ‌های گرم هستند. سفید برای خانه ساحلی که آب‌وهوای متغیری دارد هم مناسب است و احساس سکون را القا می‌کند. مخصوصا سفید کرمی مناسب‌ترین رنگ برای این گونه خانه‌ها است. سفید وانیلی در خانه‌ای که آفتاب‌های تند و درخشانی دارد محیط خانه را خنک نشان می‌دهد. اگر تصمیم دارید از رنگ سفید برای دیوار خانه استفاده کنید و خانه‌تان چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد با تعادل میان رنگ سفید و سایر عناصر خانه می‌توانید محیطی دنج ایجاد کنید.

رنگ سفید و استفاده از وسایل چوبی رد دکوراسیون خانه زیبایی را به خانه شما می‌آورد.

خانه‌ای مانند گالری:

گالری‌ها معمولا از سفید درخشانی برای رنگ دیوار استفاده می‌کنند و این کار دلیل خوبی دارد: سبب می‌شود جزئیات معماری و کار هنری به خوبی دیده شود و توجه‌ها معطوف به این جزئیات شود. این ترفند برای محیط خانه هم جواب می‌دهد. اگر خانه‌ای پر از تابلو دارید قطعا سفید رنگ مناسب خانه شما است اما اگر چندان اهل هنر نیستید و منظره جالبی هم روبه‌روی خانه ندارید سفید به تنهایی سبب احساس معذبی و بی‌نظمی خانه می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۸ رنگ مهم در دکوراسیون داخلی که به شما در طراحی دکوراسیون منزل کمک میکند، برای مشاهده روی نوشته کلیک نمائید.

به تاریخ رنگ سفید برای دیوار توجه کنید:

سفید معمولا در سبک‌های کلاسیک و رسمی به کار می‌رود.

اگر چیدمان منزل‌ شما هم کلاسیک است و بازگشتی به گذشته داشته‌اید بهتر است سفید را برای دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق خواب انتخاب کنید. البته این به معنا نیست که باید همه خانه را سفید کنید چون در این صورت به نظر می‌آید کج‌سلیقگی در چیدمان رخ داده. بلکه بهتر است رنگ سفید برای دیوار خانه باشد و از رنگ‌های دیگر مانند رنگ‌های گرم برای رنگ تاکید استفاده شود.

از سفید برای بزرگ‌تر کردن فضاها در دکوراسیون خانه استفاده کنید:

اتاق‌هایی با رنگ‌های روشن مانند سفید به دلیل بسط نور بزرگ‌تر دیده می‌شوند.

هنگام انتخاب رنگ سفید برای دیوار خانه به خاطر داشته باشید که این رنگ می‌تواند خانه را بزرگ‌تر و فضای کوچک را دلبازتر نشان دهد. در انتخاب رنگ سفید برای دیوار خانه توجه کنید که باید سفید انتخابی شما با سایر اشیا هماهنگ باشد. مثلا رنگ سفید براق با مبلمان براق و پرزرق و برق ترکیب جالبی از کار درنمی‌آید. همچنین بهتر است در کنار رنگ‌های روشن سفید که فضای کلی خانه را تشکیل می‌دهد از تم‌های تیره‌تر برای مبلمان یا سایر دیوارها استفاده کنید تا خانه از یکنواختی نجات پیدا کند.

به علاوه انتخاب ترکیب رنگ درست برای اتاق نشیمن سبب می‌شود مهمانان خانه شما را محیطی دنج و راحت بدانند.

 

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب مدیر سایت

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

    همین حالا سفارش دهید