دکوراسیون داخلی چیست و چه عواملی بر آن موثر است؟

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی برای شما چه معنی دارد؟

دکوراسیون داخلی ترکیبی از مهندسی و هنر است.

به سبب ذات مهندسی بودن آن باید قبول کرد که یک سری قانون و قاعده هایی را بدانیم و رعایت کنیم و از طرفی به خاطر ذات هنری آن، حتما باید علاقه و خلاقیت خودمان را در داشتن یک دکوراسیون درست و حرفه ای لحاظ کنیم. با این تعریف کم کم می توانیم به این نتیجه برسیم که دکوراسیون داخلی چیزی شبیه به یک کنسرت موسیقی می باشد که در آن باید حتما قوانین موسیقی رعایت شود، اما این خلاقیت آهنگساز است که آن را برای شنوندگان خود جذاب می کند.

دکوراسیون داخلی در حالت کاربردی آن می تواند به دو بخش اساسی تقسیم شود.

کاربرد اول برای کسانی است که می خواهند به صورت کلی دکور منزل یا محل کار خودشان را عوض کنند و یا آن را از نو بسازند. کاربرد دوم نیز مناسب آن دسته از دوستان است که دلشان تغییری جزئی در دکوراسیون می خواهد و دوست دارند از این طریق روحیه ای جدید پیدا کنند. امروزه هر انسانی برای محل کار یا زندگی خود نیاز دارد که از یکی یا هر دو این کاربردهای مبحث دکوراسیون داخلی استفاده کند. اصولا عنوان اول کاربردی دکوراسیون داخلی توسط افراد متخصص طراحی و اجرا می شود و عنوان دوم می تواند توسط خود فرد صورت بگیرد. خانم های خانه و کسانی که به چینش خانه علاقه مند هستند و برای آن وقت صرف می کنند به خوبی تاثیر آن در زندگی را می دانند و می فهمند یک دکوراسیون خانه داخلی جذاب تا چه اندازه می تواند در تنظیم ریتم زندگی موثر باشد.

اما تصور عمومی که نسبت به دکوراسیون داخلی تنها سمت و سوی زیبایی و ظاهری دارد.

در کلام بهتر مفهوم دکوراسیون و … مفاهیمی هستند که در جهت ساخت یک زندگی بهتر و ایده آل تر و ایجاد آرامش به کار ما می آیند. این فواید تنها از راه بصری و زیبایی ایجاد نمی شود. موارد دیگری نیز در این داستان موثر می باشند که در ادامه در باب آن ها صحبت خواهیم کرد.

عوامل موثر در دکوراسیون داخلی

همانطور که در بالا گفتیم، زیبایی در چینش و ایجاد یک هارمونی درست از رنگ و اشکال تنها هدف دکوراسیون خانه داخلی نمی باشد. یکی از عوامل موثر در چینش دکوراسیون که عموما بسیاری از ما آن را نادیده می گیریم، کاربردی بودن آن می باشد. کاربردی بودن دکوراسیون به این معنی است که وسایل استفاده شده در چینش خانه به جز زیبایی کارایی دیگری داشته باشند. به طور مثال استفاده از یک صندلی در قسمت ناهموار و غیر قابل نشست خانه زیبایی کوتاه مدت برای ما خواهد داشت. در این صورت هم کاربرد صندلی برای ما از بین می رود و هم آن مکان که می توانست جای یک گلدان یا سایر لوازم ( صرفا زینتی ) شود، در یک استفاده غیر صحیح قرار می گیرد.

توجه به کاربری لوازم اولین گام در چینش دکوراسیون داخلی می باشد. حتی مهندسی و متخصصین این حوزه نیز به این داستان معترف هستند و قبول دارند که زمانی یک دکوراسیون کامل است که کاربری را برای ما راحت تر کند.

بیشتر بخوانید: رنگ دردکوراسیون داخلی چه تاثیری دارد ، برای مشاهده روی نوشته کلیک نمائید.

در بسیاری از خانه ها دیده ایم که عموما بسیاری از لوازم به شکل زینتی می باشد و نمی توان از آن کاربری خاصی انتظار داشت. این نوع دکوراسیون که به اشتباه به دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی معروف شده است، زندگی را سخت تر کرده است و هزینه های زیاد و خارج از عرفی را به خانواده متحمل می کند. دکوراسیون خانه داخلی به شما این قدرت را می دهد که بتوانید جنبه دیگری از کاربری لوازم را ببینید اما این به این معنی نیست که کلا از کاربرد اصلی آن دور شوید و نخواهید استفاده کاربردی از آن داشته باشید. گاهی معانی نادرست باعث می شود که هزینه بیش از اندازه در این زمینه برای ما ایجاد شود. از این رو پیشنهاد می کنیم که حتما سعی کنید در دکوراسیون خانه داخلی از متخصصان این حوزه استفاده کنید و خودتان را از هیچ راهنمایی مبرا ندانید.

 

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب مدیر سایت

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

    همین حالا سفارش دهید