سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف

نصب پارکت لمینت بر روی سیستم گرمایش از کف

با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن بسترهای جدید در ساختمان سازی و تجهیز ساختمان سیستم های گرمایش از کف نیز در بین طراحان و سازندگان ساختمان جایگاه ویژه ای پیدا کرده است، اگر شما هم به به دنبال استفاده از این سیستم هستید، در این صورت باید اطلاعات کافی جهت انتخاب کفپوش و پارکت لمینت مناسب داشته باشید. با توجه به این موضوع، یکی از سوالاتی که اغلب ما میپرسیم این است که «آیا می توانیم از سیستم گرمایش از کف در زیر پارکت لمینت استفاده کنیم؟» این مطلب برای پاسخ به این سوال تهیه شده است.

پاسخ کاملا مثبت است، امکان نصب گرمایش از کف زیر پارکت لمینت وجود دارد. در واقع، پارکت لمینت به روش خاص مهندسی و ساخته شده است که در شرایط مختلف پایداری داشته باشد (البته به جز شرایط درگیر با آب!). این ساختار به پارکت لمینت اجازه می دهد هماهنگ با دمای اتاق (که از سیستم گرمایش از کف استفاده شده) به طور طبیعی انقباض و انبساط یابد. اما در مقایسه، کفپوش های چوبی دیگر قادر به مقابله با دمای سیستم گرمایش از کف نیستند، زیرا نوسانات دمایی مختلف باعث انبساط و انقباض بیش از حد این کفپوش ها میشود.

بیشتر بخوانید: مزایا و ویژگی های کفپوش های پی وی سی اداری

گزینه های قابل انتخاب…

قبل از انتخاب کفپوش از طیف گسترده ای از محصولات موجود، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

در مرحله اول، چه نوع سیستم گرمایش از کف مورد نظر شماست؟ سیستم های الکتریکی و یا سیستم های مبتنی بر آب. در رابطه با سیستم های مبتنی بر آب، گزینه های متعددی وجود دارد، از جمله پانلی و ریلی، هرچند ممکن است بسته به شرکتی که شما انتخاب کرده اید، سیستم متفاوت باشد. جنبه دیگری که باید در نظر بگیریم، درجه حرارت سیستم گرمایش کف زمین است. اکثریت قریب به اتفاق از تولید کنندگان همیشه توصیه می کنند که دمای سطح کف هرگز نباید بیشتر از ۲۷ درجه سانتیگراد باشد، (حتی در مورد مناطق نزدیک به رادیاتورها نیز صادق است).

شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در دیوار ها و کف از عایق با کیفیت بالا و از پنجره های دو جداره مناسب استفاده شده است. همچنین باید این اطمینان حاصل شود که درجه حرارت آب گرم هرگز بیش از حد مجاز نیست و دستورالعمل سیستم گرمایش به درستی صورت گرفته است.

برای مشاهده انواع پارکت لمینت روی نوشته کلیک نمائید.

ثالثا، هنگامی که سیستم گرمایش از کف را خریداری و نصب کرده اید، توصیه می شود قبل از نصب کفپوش و پارکت لمینت، کل سیستم گرمایش را آزمایش کنید تا در صورت نشتی آن را برطرف کنید. در غیر این صورت این می تواند یک اشتباه بسیار گران قیمت باشد! هنگام آزمایش، بهترین روش این است که دمای سیستم گرمایشی را به تدریج افزایش دهید، با شروع از ۱ درجه سانتیگراد بالاتر از دمای اتاق فعلی، تا به ۲۷ درجه سانتیگراد برسید. پس از انجام این کار، کل سیستم را برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از نصب پارکت لمینت خاموش کنید. سرانجام، اگر شما می خواهید سیستم گرمایش از کف و پارکت لمینت نصب کنید، ما توصیه می کنیم که به دنبال یک نصاب حرفه ای برای انجام پروژه باشید.

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب مدیر سایت

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

    همین حالا سفارش دهید