نکات کلیدی چمن مصنوعی

نکات کلیدی چمن مصنوعی

دانه های سیاه رنگی که در برخی از چمن های مصنوعی دیده می شود چه نام دارد؟

آن دانه ها گرانول لاستیک نام دارند گرانول به معنای دانه می باشد. گرانول لاستیک از دو روش به دست می ‏آید.
اول : تولید لاستیک به صورت اختصاصی به منظور خرد کردن و تولید گرانول که در این مورد قطعات دسته ‏اول لاستیک در دستگاه مخصوص بریش زده و خرد می‌شود.‏
دوم : بازیافت. از بازیافت تایل های چرخ خودروها به دست می‌آید. به این ترتیب که تایل چرخ خودرو در ‏کارخانه های بازیافت توسط دستگاه‌های خردکننده به ابعاد کوچک در می‌آیند و سپس سیم های فلزی و ‏لایه‌های ممکن (که برای استحکام بخش به کار می‌روند) از لاستیک خالص جداسازی می‌شود.‏

گرانول لاستیک در واقع یک ماده پرکننده یا ‏infill‏ می باشد و اصلی ترین وظیفه آن تامین ضربه گیری و دفع ‏فشارهای حاصل از ضربات پای بازیکنان در هنگام ورزش می‌باشد. چمن مصنوعی به دلیل خاصیت ارتجاعی، نرمی و ‏برگشت پذیری نیرو و شوک اعضای بدن پس از سرنگونی را جذب کرده و متعاقبا باعث کاهش مصدومیت‌‏های فیزیکی می‌گردد.‏

ابعاد رول های چمن مصنوعی چقدر است ؟

در کشورهایی که از سیستم اندازه گیری متریک استفاده می‌کنند، رول چمن با عرض ۲ متر و ۴ متر و ‏طول آن به میزان ۱۵ ، ۲۵ و در موارد خاص مانند زمین استاندارد فوتبال به اندازه ۱۰۰x4‏‏ تولید می‌شود.‏

آیا می‌توان چمن مصنوعی را برروی دیوار هم اجرا کرد؟

بله در مساحت‌های ترجیحا کم و ارتفاع پایین می‌توان با تمهیدات خاصی نظیر سوراخ کاری با دریل و تعبیه رول پلاک و پیچ و واشر چمن را بروی دیوار نصب کرد و با کوبیدن میخ و چسب کاری دیوار مورد نظر باید از استحکام کافی برخوردار باشد تا وزن چمن و تاثیر بار روی آن مشکلی ایجاد نکند.

چمن مصنوعی را می توان بدون چسب هم نصب و اجرا کرد؟

بله در فضاهای کوچک می‌توان چمن را دقیقا به ابعاد محصور در میان دیوارها و یا لبه‌های ثابت برش زد به طوری که چمن در جای خود ثابت و قفل شود و با حرکت کردن روی آن جا به جا نشود.

چمن مصنوعی را با چه شیوه‌های می توان شست؟

با آب و مواد شوینده معمولی و خانگی که بسیار اسیدی و بسیار قلیایی نباشند مثلا شامپو فرش و شوینده‌های مایع بهترین گزینه هستند با فشار آب (واترجت) و جاروی‌های ساده مو کوتاه حیاطی به راحتی آلودگی‌های و ذرات خارجی از بافت چمن خارج شده و روی شیب زمین حرکت می‌کنند و از کفشور و دریچه‌های فاضلاب خارج می‌شوند.

ورن چمن مصنوعی چقدر است؟

وزن چمن مصنوعی به دو صورت بیان می شود:
۱- وزن یارن یا پایل: که به مجموعه وزن الیاف‌ها در متر مربع گفته می‌شود.
۲- وزن کل: که به مجموع وزن یارن و وزن لایه بکینگ در متر مربع گفته می‌شود.
این وزن در انواع سبک به میزان حدود ۶۰۰ گرم بر متر مربع تا انواع سنگین ۳/۵ کیلوگرم بر متر مربع است.

تراکم چمن مصنوعی به چه شیوه‌ای قابل اندازه گیری است؟

با شمارش تعداد کوک در ۱ متر طول از ردیف بافت و حذف آن عدد در تعداد در عرض چمن قابل اندازه گیری می‌باشد.

تفاوت چمن مصنوعی فوتبالی و چمن تزئینی در چیست؟

عمده‌ترین تفاوت‌های ظاهری مربوط به موارد ذیل می‌باشد :
۱- چمن‌های تزئینی دارای تراکم بالاتری نسبت به چمن‌های فوتبالی هستند.
۲- چمن‌های تزئینی عموما دارای ارتفاع الیاف بین ۹ تا ۴۰ میلی متر هستند در صورتی که چمن‌های فوتبالی در ارتفاع ۵۰ تا ۶۰ میلی متر تولید می‌شوند.

آیا می‌توان چمن مصنوعی را پس از نصب به جای دیگری منتقل کرد؟

این سوال دغدغه بسیاری از مدیران مدارس و مهدکودک‌های است که فعالیت آنها در اماکن استیجاری انجام می‌شود. اغلب مدیران بر این باورند که چمن مصنوعی پس از نصب قابلیت جابجایی به محلی دیگر را ندارد که همین موضوع موجب می‌شود مدیران رغبت چندانی به اجرای چمن مصنوعی نداشته باشند.
در پاسخ باید گفت که چمن مصنوعی اگر با سیستم نیم اسپرت نصب شود امکان جابجایی به آسانی میسر خواهد شد در این روش با استفاده از نوار سیمینگ تیپ (اتصال) صورت میگیرد.

چمن‌های مصنوعی تزئینی چه ویژگی‌های دارند؟

به طور کلی چمن‌های تزئینی به چمن‌هایی گفته می‌شود که ارتفاع الیاف بین ۸ تا ۴۰ میلیمتر دارند (البته نمونه های تزئینی به صورت محدودتر تا ۶۰ میلیمتر نیز تولید می شود) و همچنین تراکم این نوع چمن عموما بین ۱۴۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ کوک در متر مربع متغییر است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون چمن‌های تزئینی و تفاوت‌های آن با چمن فوتبال به صفحه چمن‌های فوتبال پایگاه دانش دیجی پالیزی مراجعه نمایید.

طریقه نصب چمن مصنوعی به چصورت میباشد؟

نصب کردن چمن مصنوعی فرایندی تخصصی است که نیاز به‌دقت زیادی دارد؛ به همین دلیل است که در پروژه‌های بزرگ یا آن دسته از پروژه‌ها که زیبایی و دقت اهمیت زیادی دارد، معمولاً از متخصصان برای نصب این نوع از چمن استفاده می‌شود.

نور خورشید چه تأثیری بر چمن مصنوعی می‌گذارد؟

الیاف‌های چمن مصنوعی با استفاده از پیوندهای شیمیایی دقیقی تولید شده‌اند و عوامل گوناگونی در آن‌ها لحاظ شده تا کمترین تأثیر را از اشعه‌های خورشید بگیرند؛ جالب است بدانید که چمن‌های مصنوعی باکیفیت، قابلیت زیادی در انعکاس پرتوهای مستقیم خورشید دارند و همین مسئله موجب می‌شود که به‌سادگی در زیر پرتوهای خورشید آسیب نبینند. البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که بازتابش پرتوهای خورشید از داخل پنجره یا اجسام آینه‌ای دیگر بر روی چمن مصنوعی، موجب آسیب به آن می‌شود. این آسیب‌ها بسیار کم و به‌ندرت اتفاق می‌افتند، تا جایی که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده چمن مصنوعی، محصولات خود را برای سال‌های طولانی گارانتی می‌کنند.

آیا آب یا سایر مایعات از چمن مصنوعی عبور می‌کند؟

عبور آب از چمن مصنوعی رابطهٔ مستقیمی با مدل چمن انتخابی شما دارد. گفتنی است که منفذها و سوراخ‌های کوچکی در سطح بسیاری از مدل‌های چمن مصنوعی وجود دارد که موجب عبور آب از آن می‌شود. البته در برخی از مدل‌های قدیمی که از چسب به‌عنوان لایهٔ پشتیبان استفاده کرده‌اند، چرخهٔ آب تا حدودی با مشکل مواجه می‌شود.

عدد دیتکس در چمن مصنوعی یعنی چه؟

عدد دیتکس به وزن الیاف چمن مصنوعی در هر ۱۰ هزار متر طول اشاره می‌کند؛ به‌عنوان‌مثال، اگر عدد دیتکس یک مدل چمن مصنوعی ۱۰ هزار باشد، به این معنی است که وزن الیاف این نوع از چمن در ۱۰ هزار متر طول برابر با ۱۰ هزار گرم است.

به چه نکته‌هایی در زمان خرید چمن مصنوعی ورزشی باید توجه کنیم؟

عواملی مانند ارتقا امنیت برای انجام حرکات ورزشی، دوام زیاد و قابلیت شستشو، جزو ویژگی‌های تأثیرگذار در انتخاب یک چمن مصنوعی برای محیط‌های ورزشی هستند. البته نکته‌های دیگری هم در خرید چمن مصنوعی ورزشی تأثیرگذار است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کدام‌یک از محصولات چمن مصنوعی گزینهٔ مناسبی برای مدارس هستند؟

مدارس به سبب اینکه تراکم جمعیت بیشتری نسبت به سایر موقعیت‌ها دارند، باید از چمن‌های مقاوم‌تری در آن‌ها استفاده شود. پس برجسته‌ترین ویژگی برای محصولات مربوط به مدارس، مقاومت یا دوام زیاد است؛ علاوه بر این، مؤلفه‌های دیگری هم در انتخاب چمن مصنوعی مخصوص مدارس تأثیرگذار هستند.

از کدام‌یک از مدل‌های چمن مصنوعی برای باغ‌ها یا باغ تالارها استفاده می‌شود؟

فروشگاه اینترنتی دیجی پالیزی تاکنون پروژه‌های گوناگونی را که مربوط به باغ تالارهای مشهور بوده، مدیریت و اجرا کرده است و این مسئله باعث شده که مهارت و تجربهٔ بسیاری در این زمینه کسب کند. در زمان خرید، کارشناسان فروش مجموعهٔ دیجی پالیزی، چکیده‌ای از این تجارب را در قالب یک راهنمای کاربردی برای انتخاب محصول مناسب برای باغ تالارها به مشتریان عرضه می‌کنند.

مشاهده کامل محصولات چمن مصنوعی بهمراه قیمت در سایت دیجی پالیزی

5 (100%) 8 votes
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب مدیر سایت

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

    همین حالا سفارش دهید