طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی رستوران

دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی رستوران این روزها با توجه به این که مردم ما سخت گیر شده اند امری تخصصی و پیجیده می باشد، تمامی کسانی که در صنعت رستوران داری و غذا مشغول به فعالیت هستند می دانند که با یک دکور ساده دیگر نمیتوان به راحتی مشتریان را جذب رستوران کرد و باید دکوراسیون داخلی رستوران را به نحوی طراحی نمود که در مرحله اول افراد را جذب دکور کرده و با نمایش محیطی متفاوت و خاص به نظر همه جلوه کنند. از تابلو تا سر درب و ورودی محیط شما تا دکوراسیون داخلی و طراحی رستوران شما در بازدهی کارتان تاثیر گذار هستند. امروزه رستوران ها محلی برای فقط غذا خوردن نیستند و خیلی از افراد لحظات خوش و خاطره انگیزی به صورت خانوادگی یا دو نفره را در این محل تجربه می کنند و زیبایی و تاثیر گذاری این محیط بسیار امر مهمی است.

شما می توانید با طراحی داخلی حرفه ای ، زیبا و اصولی جایگاه بصری رستوان یا فست فود خود را بالا برده و لحظاتی خاص را برای مشتریان خود رقم زده و بازدهی کاری خود را بالا ببیرید. اگرچه امروزه برخی رستوران ها و فست فودها شبیه هم طراحی شده اند اما کار های قوی زیادی وجود دارد و میتوانید جای کپی برداری طرحی خاص متناسب با محیط و بودجه خود ایجاد کنید و تا مدت ها خیالتان راحت باشد.

با اجرای دکوراسیون خاص هم افردای که در محیط کار می کنند احساس بهتری خواهند داشت و راندمان کاری خود را بهبود می بخشند هم مشتریان لذت برده و رستوران شما را به عنوان رستوران مورد علاقه خود به خاطر سپرده و توصیه می کنتد ، البته اگر از کیفیت غذا و مزه ی آن غافل نشوید ! یادتان باشد که یک طراحی اصولی می تواند تاثیرات مثبت و ویژه ای در کار شما داشته باشد .

برای مشاهده محصولات تزئینی و کاربردی سایت دیجی پالیزی روی نوشته کلیک نمائید.

رنگبندی از عواملیست که باید مکمل طراحی رستوران یا فست فود شما باشد چرا که هر رنگ تاثیر خاصی رو افراد می گذارد و نحوه انتخاب رنگ ها و متریال ها باید هوشمندانه و با نهایت ظرافت توسط طراح معمار انتخاب و ایجاد شود. سر درب باید تفکیک شده ، واضح و مشخص طراحی شود تا بیرون مینیمال باشد و بتواند توجه رو به داخل رستوران یا کافه جلب کند و تابلو ی مغازه باید هم برای عابرین هم رانندگان مورد توجه و خوانا باشد.

  • استفاده از فرم ها ی مناسب
  • رعایت اصول طراحی فضای رستوران و مقیاس های واقعی محیط
  • رفع ایرادهای موجود در کار
  • ایجاد نقاط مثبت در پروژه
  • تعریف فضا ها بواسطه طراحی صحیح
  • توجه ویژه به ورودی ، نورپزداری و کانتر مشتری
  • ایجاد پلان دسترسی مناسب به کانتر ، میز ها ، ورود و خروج
  • ایجاد عمق و زیبایی بصری بواسطه انتخاب رنگبندی صحیح و متناسب

و در نهایت زیبایی محیط شما که با نگاه به آن لذت برده و متوجه خاص بودن طرح می شوید.

 بیشتر بخوانید: نکاتی مهم و ضروری در طراحی دکوراسیون اداری و تجاری

نکات طراحی رستوران و کافه

بهتر است مسیر دسترسی کارکنان به آشپزخانه و خروج از رستوان جداگانه در نظر گرفته شود و در آشپزخانه رعایت چیدمان و اصول و دسترسی کارکنان به تجهیزات پخ و پز ، انبار وسایل و مواد غذایی ، رختکن ایجاد شود.

اگر آشپزخانه شما از سمت مشتریان دید مستقیم دارد باید وسایل در اوج چیدمان و دکوراسیون داخلی باشند و نظافت، آرامش و مدرنیته بودن تجهیزات در راس کار طرحی دکوراسیون داخلی قرار بگیرد. پارکینگ مشتری و سرویس بهداشتی هم باید مورد توجه قرار بگیرند، سرویس بهداشتی باید به صورتی که جداگانه از محیط نشان داده شود در بهترین موقعیت ایجاد شود و تکنیک های طراحی در ظاهر و پلان آن امریست که باید لحاظ شود.

اگر محیط شما از روی رستوران های دیگر طراحی شود آنگاه مشتری با یکبار قرار گیری در محیط شما بخاطر روتین بودن طراحی از محیط خسته شده و آن محیط در ذهنش خاص جلوه نمی کند.

استفاده از گیاهان طبیعی و مصنوعی در جای مناسب تاثیر مثبتی رو محیط می گذارد و فضا را دلچسب تر ، صمیمی تر و انرژیک تر می کند ، البته که هر گیاهی زیبایی خود را دارد اما انتخاب گیاه صحیح و پیش بینی شرایط نگهداری و رسیدگی به گیاه هم باید مورد توجه قرار گیرد تا در طول زمان طراوت لازم را داشته باشد.

پذیرش مشتری

باید در دید و معرض عموم قرار داشته باشد و بهترین دسترسی را از ورودی بگیرد و فرد با قرار گرفتن جلوی آن مسیر دسترسی به میز ها و شرایط محیطی کافه و رستوران را رصد کند.

طراحی ارگونومی نیز از دو طرف، زیبایی و خاص بودن فرم میز، استفاده از متریال متفاوت و زیبا، توجه ویژه به رنگبندی و نورپردازی از دیگر جزئیات تکمیل کننده ی یک پذیرش و کانتر اصولی و زیباست.

قسمت های اداری و مدیریت باید از فضای اصلی تفکیک شده باشد و فضایی برای مدیریت و استراحت در نظر گرفته شود.

برای آشپزخانه و مطبخ رستوران از بهترین تجهیزات مکنده و تهویه هوا باید استفاده شود تا بوی غذای طبخ شده و حرارت آن ها به محل سرو غذا منتقل نشود و فضا را مورد دخالت خود قرار ندهد.

از وسایلی همگام با طراحی داخلی خود برای چیدمان و دکوراسیون کافه یا رستوران استفاده کنید و پیشنهاد می شود صفر تا صد کار را به طراح معمار خود بسپارید و کار را حرفه ای تمام کنید.

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب مدیر سایت

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

    همین حالا سفارش دهید